SiaPaKah PeLapis Syafiq?

My photo
putrajaya, wilayah persekutuan putrajaya, Malaysia
Seorang ahli Peluru Emas.Seorang ex-Jenan 0105,seorang yang happy dan bakal menjalani hidup sebagai pendidik...suka berbicara seseatu secara telus dan hidup bersahaja bersama yang tersayang...

Dia Syok kat Aku Ke :p


Dia suka aku ke?? Aku perasan kot.....aduhhhh....biar betulll......klau ad pempuan yang berkenan kat kita(laki)....pastikan dia wat ni.....hehehehehhe

1. Dia akan meletakkan jari tangannya di antara gigi (kecuali jari tengah). Maknanya....dia ingin segera dimanja.
2. Matanya lebih sering berkedip ketika berbicara dengan Anda.
Dia ingin memberikan signal bahwa berminat



3. Ciri ketiga, dia kerap main2 tudung dengan jarinya ketika dia sedang menatap anda. Ini salah satu sifat manja wanita.


4. Menatap mata anda dengan tatapan dalam dan pupil matanya membesar. Dia seolah ingin mengatakan bahwa Anda sangat menarik bagi dirinya.

5. Dia akan ikut tertawa dengan anda ketika anda menertawakan suatu hal, meskipun sebenarnya itu tidak lucu sama sekali menurut dia. Namun, dia ingin menunjukkan betapa menghargainya diri Anda.

6. Wanita yang tertarik dengan Anda, biasanya akan berusaha mengikuti cara anda berbicara, karena dia ingin Anda tetap betah berada di dekatnya dan dia akan takut kalau Anda merasa bosan.



PAS2 tunggu ape lagi....kata la I LOVE U... JOM GI NIKAH.....hehehehehhe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Meh BeLaJar BaHasA SiaM......

mula2 nak blaja amat susah.....uhuhuhuhuhu tp kena gak blaja cikit2.....
oleh itu..mulakan dengan nombor.....



๐ (suun) ศูนย์



๑ (nueng) หนึ่ง



๒ (song) สอง



๓ (saam) สาม



๔ (sii) สี่



๕ (haa) ห้า



๖ (hok) หก



๗ (jet) เจ็ด



๘ (paet) แปด


๙ (kao) เก้า


๑๐ (sip) สิบ



ok.....blaja ye....cukup dlu utk ni.... k bye2

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

KisaH POLiGaMi Yg SeBeNaR......


Suatu ketika, ada seorang pedagang kaya yan g mempunyai empat isteri. Dia mencintai isteri yang keempat dan memberikan harta dan kesenangan yang banyak. Sebab, isteri keempat adalah yan g tercantik di antara kesemua isterinya. Maka, tidak hairan lelaki ini sering memberikan yang terbaik untuk isteri keempatnya itu.

Pedagang itu juga mencintai isterinya yang ketiga. Dia sangat bangga dengan isterinya ini, dan sering berusaha untuk memperkenalkan isteri ketiganya ini kepada semua temannya. Namun dia juga selalu bimbang kalau-kalau isterinya ini akan lari dengan lelaki yang lain.

Begitu juga dengan isterinya yan g kedua. Dia juga sangat menyukainya. Dia adalah seorang isteri yan g sabar dan penuh pengertian. Bila-bila masa pun apabila pedagang ini mendapat masalah, dia selalu meminta pandangan isterinya yang kedua ini. dialah tempat bergantung. Dia selalu menolong dan mendampingi suaminya melalui masa-masa yang sulit.

Sama halnya dengan isterinya yang pertama. Dia adalah pasangan yan g sangat setia. Dia sering membawa kebaikan bagi kehidupan keluarga ini. dialah yang merawat dan mengatur semua kekayaan dan usaha si suami. Akan tetapi si pedangang tidak begitu mencintainya. Walaupun isteri pertamanya ini begitu sayang kepadanya namun, pedagang ini tidak begitu memperdulikannya.

Suatu ketika, si pedagang sakit. Kemudian dia menyedari mungkin masa untuknya hidup tinggal tidak lama lagi. Dia mula merenungi semua kehidupan indahnya, dan berkata dalam hati, "Saat ini, aku punya empat orang isteri. Namun, apabila aku meninggal, aku akan sendiri. Betapa menyedihkan jika aku harus hidup sendiri."

Lalu dia meminta semua isterinya datang dan kemudian mulai bertanya
pada isteri keempatnya, "Kaulah yan g paling kucintai, kuberikan kau gaun dan perhiasan yan g indah. Nah sekarang, aku akan mati, mahukah kau mendampingiku dan menemaniku?" Isteri keempatnya terdiam. "Tentu saja tidak!" jawab isterinya yan g keempat, dan pergi begitu sahaja tanpa berkata-kata lagi. Jawapan itu sangat menyakitkan hati seakan-akan ada pisau yang terhunus dan menghiris-hiris hatinya.

Pedagang yan g sedih itu lalu bertanya kepada isteri ketiganya, "Aku pun mencintaimu sepenuh hati, dan saat ini, hidupku akan berakhir. Mahukah kau ikut denganku, dan menemani akhir hayatku?". Isteri ketiganya menjawab, "Hidup begitu indah di sini. Aku akan menikah lagi jika kau mati". Pedagang begitu terpukul dengan jawapan isteri ketiganya itu.

Lalu, dia bertanya kepada isteri keduanya, "Aku selalu berpaling padamu setiap kali mendapat masalah. Dan kau selalu mahu membantuku. Kini, aku perlu sekali pertolonganmu. Kalau aku mati, mahukah kau ikut dan mendampingiku? " Si isteri kedua menjawab perlahan, "Maafkan aku?aku tak mampu menolongmu kali ini. Aku hanya boleh menghantarmu ke liang kubur saja. Nanti, akan kubuatkan makam yang indah buatmu."

Jawapan itu seperti kilat yan g menyambar. Si pedagang kini berasa putus asa. Tiba-tiba terdengar satu suara, "Aku akan tinggal denganmu. Aku akan ikut ke manapun kau pergi. Aku, tak akan meninggalkanmu, aku akan setia bersamamu." Si pedagang lalu menoleh ke arah suara itu dan mendapati isteri pertamanya yan g berkata begitu. Isteri pertamanya tampak begitu kurus. Badannya seperti orang yan g kelaparan. Berasa menyesal, si pedagang lalu berguman, "Kalau saja aku mampu melayan mu lebih baik pada saat aku mampu, tak akan kubiarkan kau seperti ini isteriku."

Teman, sesungguhnya kita punya empat orang isteri dalam hidup ini;

ISTERI KEEMPAT adalah tubuh kita. Seberapa banyak waktu dan belanja yan g kita keluarkan untuk tubuh kita su paya
tampak indah dan gagah, semuanya akan hilang. Ia akan pergi segera apabila kita meninggal. Tak ada keindahan dan kegagahan yan g tersisa saat kita menghadapNYA.

ISTERI KETIGA adalah status sosial dan kekayaan kita. Saat kita meninggal, semuanya akan pergi kepada yan g lain. Mereka akan berpindah dan melupakan kita yan g pernah memilikinya.

ISTERI KEDUA pula adalah kerabat dan teman-teman. Seberapa pun dekat hubungan kita dengan mereka, mereka tak akan mampu bersama kita selamanya. Hanya sampai kuburla mereka akan menemani kita.

DAN SESUNGGUHNYA ISTERI PERTAMA adalah jiwa dan amal kita. Mungkin kita sering mengabaikan dan melupakannya demi kekayaan dan kesenangan peribadi. Namun, sebenarnya, hanya jiwa dan amal kita sajalah yan g mampu untuk terus setia dan mendampingi kemanapun kita melangkah. Hanya amal yan g mampu menolong kita diakhirat kelak.

P/s: renungkan N Bye2

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Duit, DuEt DOOOIIIIT......

Duit3.......dimana kau duit....uuhuhhuuhuhuhuhuuuu.....cmne ni?? duit tinggal sikit....cpatnye duit abis...
uhuhuhuhuhuuu.........nape ni??pasni kena jimat3......uhuhuhhuu cmne ye.....kna catu makan ke??arggghhhhhh......tension...bl la nak msuk duit???uhuhuhuhuuuu nk makan pn pk...nk bli printer lg....arggghghhghghghghhhh.....

uhuhuhuuuu......duit ni bl ada sronok giler....bl xde,,,merana....... cpt la masuk duit....dah xle nak sabar ni.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

KeNaL PasTi PeNipU.....

kwn bohong???shbt tipu???pakwe/makwe tipu....main kayu 3 ke 14 ke...ditipu insurans tipu....org tipu ni mcm blh jadi....kdang3 depan kita baik giler tp niat menipu 2 ad....kite pn kdang2 mnipu diri sendiri....hahahahahaa cube lihat.....klau ada sifat2 nie....mngkin dia bohong....

Nada suara
Biasanya dari intonasi vokalnya, anda akan tahu apakah perkataannya benar atau tidak. Sebagai sahabat atau pasangan, anda mungkin sudah mengenali bagaimana karakter seseorang itu melalui suaranya ketika memberi penjelasan.

Enggan berjumpa
Apabila anda mengajaknya keluar untuk bertemu, pasti dia akan banyak memberi alasan. Dengan tiba-tiba, tingkah lakunya berubah tanpa diduga. Mungkin kerana merasa bersalah, pembohong tidak suka berdekatan dengan orang yang dibohonginya.

Menyentuh hidung
Apabila seseorang itu berbohong, tisu-tisu erektil pada hidungnya akan dipenuhi darah menyebabkan ia membesar. Fenomena itu juga dikenali sebagai kesan pinocchio. Jadi, apabila si dia bercakap dengan anda dan kerap menyentuh hidung yang tidak gatal, sebenarnya ada sesuatu yang diselindungkannya.

Menutup mulut
Ada sesetengah orang meletakkan tangan di atas mulut mereka apabila berbohong. Ini merupakan satu tindak balas automatik yang lahir dari segi psikologi kerana dari kecil lagi, kita sudah dididik untuk tidak berbohong. Apabila mulut mengeluarkan kata-kata dusta, tangan cuba menghalangnya.

Gagap
Apabila seseorang yang bercakap lancar tiba-tiba menjadi gagap, itu merupakan tanda-tanda bahawa dia sedang mengalami tekanan emosi. Sekiranya, tiada apa-apa petunjuk bahawa tekanan itu disebabkan perkara lain seperti sedih, pilu, marah dan sebagainya, kemungkinan besar orang tersebut sedang berbohong.

Pergerakan mata
Orang yang berbohong akan cuba meyakinkan pendengarnya dengan memandang tepat pada mata mangsa. Oleh itu, sekiranya kerlipan mata berkurangan daripada kadar biasa, itu mungkin tanda berbohong.

Ada juga keadaan yang mana sekiranya mata seseorang tiba-tiba mengerdip dengan banyak, itu merupakan tanda-tanda kemungkinan bahawa dia sedang berbohong. Kerlipan mata yang normal tidak menunjukkan dirinya berbohong.

Melengah-lengahkan jawapan
Orang yang berbohong perlu berfikir sebentar untuk mereka cipta pembohongannya. Berfikir terlalu lama, berdehem, batuk dan sebagainya merupakan tanda-tanda bahawa orang tersebut mungkin berdusta.

Resah
Orang yang berdusta kerap gelisah dan mengubah-ubah posturnya. Apabila seseorang yang dalam keadaan tenang tiba-tiba sahaja menjadi resah dan tidak senang duduk tatkala berhadapan dengan sesuatu soalan, kemungkinan itu merupakan seseorang sedang berbohong.


Kepada yang menipu...WATCH OUT....klau kantoi..blasah sampai lunyai.. kalau penipu ni minta tolong pn... kita wat xdengar je...


k la sampai sini dulu...bye2

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS